Results 1 to 20 of 68

Thread: MRUA sources

Threaded View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #11
    Banned
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    49
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Quote Originally Posted by tx0 View Post
    I would also add some files from here:

    HTML Code:
    ftp://armutils:sigmadesigns((@))gw.sigmadesigns.com/smp86xx

    it would be nice if somebody will post some how-to for newbies about building sigma work environment (I mean gcc, gdb, make and other stuff)
    There is a great tutorial by a user named leandrpf in the official forum, including a zip with the full building environment. Here it is

    hxxp://www.azbox.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=917

    Hi all.

    I joined this material (in a hurry), and uploaded it in 4shared. It is available for those who want to venture in developing new plugins for AZBox HD.

    You can download the file (85MB) here: _www.4shared.com/file/167937473/ec6fff5a/DevAzbox_by_leandrpf.html

    This is a ZIP file with:
    - A mini-tutorial (TXT file made by me in portuguese. I want to take some time to improve it)
    - The Toolchain for AZBox HD (to build cross compiler for mipsel)
    - AZBox plugins-SDK
    - The Microwin (to build Microwin AKA Nano-X and some C program samples to run on it in a linux PC for example or compile to mipsel depending what is the choice in config file)
    - 2 configuration files edited by me (for makefiles to build the MicroWin environment)
    1- to build/compile programns for native linux in PC (it can work like an [####] for running new programs in nano-X localy for example)
    2- or to build/compile to run in AZBox HD (mipsel arch)
    As a practice, I have two separated folders with Microwin to avoid confusion and to do tests before install new programs in my Elite
    - and some plugin files ready to install in AZBox HD (theese programs are samples from the Microwin - ntetris, nxterm and landmine).

    All of these files I used to mount my development environment in a virtual machine using Ubuntu 9.
    As I said, Microwin is nice to compile a program to run it on the nano-X in a native linux PC (or on a VM in my case) before going AZBox HD.

    Note: I didn't have much time to adjust some problems in the sample programs, they don't work 100% in AZs.
    For example: nxterm when runing in AZ does not differentiate UPPER and LOWER case when using a keyboard connected to the receiver (shift+key or caps lock on does not work).

    More information can certainly be found on Google (I have some references in the TXT mini tuto) or you can contact me here in this topic to exchange ideas/experiences.

    I hope more people are interested in and we can exchange some ideas here. If you find any problems/doubts, please post them here also to be adjusted/dicussed.

    Best regards and thanks.
    Leandro

    - portuguese version
    Buenas pessoal.

    Juntei esse material meio as pressas porque estou sem muito tempo, e disponibilizo para quem quiser se arriscar a criar plugins para AZBox HD.

    Podem baixar o arquivo (85MB) aqui: _www.4shared.com/file/167937473/ec6fff5a/DevAzbox_by_leandrpf.html

    Trata-se de um arquivo ZIP onde estão:
    - um minitutorial em TXT feito por mim (as pressas também - pretendo arrumar um tempo para melhorar o tuto)
    - arquivo contendo o Toolchain para AZBox HD (to build cross compiler para mipsel)
    - arquivo para build do Microwin (também conhecido como nano-X)
    - AZBox plugins-SDK
    - 2 arquivos de configuração (para makefiles - build do Microwin) editados por mim para compilação - um para [####] local de nano-X e outro para compilar para AZBox HD (eu tenho dois ambientes Microwin em pastas separadas para não dar confusão nas compilações e para poder fazer testes)
    - alguns programas (que vêm de exemplo no ambiente para Microwin) compilados por mim - ntetris, nxterm, landmine em formato pronto para instalação de plugin (para serem instalados no AZBox HD).

    Esses arquivos eu usei para montar o meu ambiente de desenvolvimento numa máquina virtual (VM w4re) com Ubuntu 9. O ambiente Microwin é legal que você pode compilar um programa em C para executar no próprio [####] de nano-X na sua máquina antes de colocar no AZBox HD.

    Obs. Não tive tempo suficiente de ajustar os programas exemplos para funcionarem 100% nos AZs. Assim, adianto que há problema que não consegui fazer os programas compilados (o nxterm por exemplo) diferenciar letras maiúsculas usando um teclado direto no receptor (shift+tecla ou caps lock ligado).

    Mais informações com certeza podem ser encontradas no Google (coloquei algumas referências dentro do TXT) ou podem me contatar aqui nesse tópico ou por MP.

    Espero que mais pessoas tenham interesse e possamos trocar algumas idéias nesse espaço. Se encontrarem algum problema, também favor postarem aqui para que seja ajustado.

    Abraço e obrigado.
    Leandro
    Last edited by Bod; 27-07-2010 at 09:40 AM.

Similar Threads

  1. Enigma 2 - AZBOX HD
    By hfmls in forum AZBox HD Newbie Questions
    Replies: 1918
    Last Post: 08-05-2013, 09:54 PM
  2. EpgWriter sources
    By limak in forum AZBox HD Newbie Questions
    Replies: 2
    Last Post: 17-02-2010, 10:54 PM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •